Een nieuwe blik: logo en website van TERRENA zijn vernieuwd

 

Het beeldmerk van Terrena Architecten is vernieuwd. En ook de website is veranderd. Het werd tijd voor een nieuwe blik.

 

Het beeldmerk van de 3 oranje bakstenen met een vleugje creativiteit of vrije wil was goed gekozen bij de bijzonder productieve tijd van de negentiger jaren en de eerste twee decennia van deze eeuw, waarin door het team van Terrena Architecten veel werd ontworpen èn gebouwd. Als architect heb ik, Martin Eijkelenboom, wat afstand genomen, maar het is nog geen tijd om de deur dicht te doen, om afscheid te nemen! De productieve jaren zijn nu overgegaan in meer contemplatieve dagen die naast het architectenwerk meer tijd geven om terug te kijken, te bespiegelen of, zo u wilt, te dromen, over wat was en wat kan komen. 

Nu het bureau is verdicht tot het één-voudige en persoonlijke werk als architect, is het tijd om een ander beeldmerk te kiezen. Nog altijd ben ik een architect, die met veel plezier, al denkend, tekent hoe een tactiele vorm opgericht kan worden die het leven de ruimte laat. Maar al vanaf mijn jeugd beleef ik ook veel plezier aan het gebruik van woorden om het leven in te vatten en daar wil ik nu ook ruimte voor maken. Het bureau voor grafische vormgeving Beeldende Zaken heeft hier een mooi nieuw beeldmerk bij bedacht: een sobere T, maar ook twee in de ruimte balancerende, zwarte vlakken.

 

 

 Ik heb Beeldende Zaken ook gevraagd om de website te vernieuwen in een prettig ogend, soepel werkend en (voor mij ook!) toegankelijke platform, waar naast beelden ook plaats is voor woorden. Woorden die daar rustig kunnen blijven staan en gevonden kunnen worden, en niet verdwijnen in de stortvloed van anderen, zoals op de meer vluchtige media.